[Wikipl-l] Re: [Wikipl-l] pytanie o imiona władców

Krzysztof P. Jasiutowicz kpj w gower.pl
Nie, 5 Sty 2003, 12:42:26 UTC

On 04-01-2003, Tomasz Wegrzanowski wrote thusly :

> Rowniez uwazam, ze lepiej uzywac oryginalnych nazw.
> Kiedys rzeczywiscie wszystko spolszczano, ale na
> szczescie sie juz od takich praktyk odchodzi - nie
> spolszcza sie juz raczej nowych nazw, a wiele spolszczonych
> "odpolszcza sie".

Myślę że najlepsze jest rozwiązanie zdroworozsądkowe (złoty środek).
Ani na siłę spolszczanie, ani odpolszczanie nie jest dobre. Na szczęście
mamy przekierowania w Wikipedii więc problemu prawie nie ma.
Drobna sprawa to jaka nazwa powinna być podstawowa - wg mnie polska,
pod warunkiem, że jest dobrze "zadomowiona".

Co do nazw władców to w miarę rozwijania się Polskiej Wikipedii może będzie
trzeba tak jak na angielskiej zrobić uściślenie z nazwą kraju tam jest
"z urzędu" dodatek "of Spain", "of Poland" itd.

Pozdrowienia,
Kpjas.