[Wikipl-l] Czestotliwosci

GEMMA studio w gemma.edu.pl
Wto, 21 Sty 2003, 00:03:42 UTC

From: "Tomasz Wegrzanowski" <taw w users.sourceforge.net>
> *Zdecydowanie* nie zgadzam sie na rozbijanie Wikipedii na dwie czesci,
> niezaleznie od kryteriow rozbicia. Slowniki polsko-* maja zostac,
> dane statystyczne maja zostac, i wszystkie inne uzyteczne informacje
> maja zostac.

Przeciez mozna zastosować opcje praktyczna. Haslo jest dobre (przydatne i
dluzsze niz linijka) - zostaje. Zle - wywalamy w ogóle. Wikipedie tworza
internauci i oni wiedza najlepiej jakiej informacji poszukuja.

Ja - nie chwalac sie - jestem wykladowca w osrodku szkoleniowym DTP i wiele
swoich praktycznych przemyslen (jak i pozniejszych poprawek) wpisalem do
wiki -  powstaly one na zasadzie praktycznych problemow i dyskusji.

Problemem sa hasla slownikowe - ale banalnie krotkie. Jesli w hasle
slownikowym mozna sprzedac wiecej wiedzy - niech zostane. Podobnie
inicjatywa Tawa z tymi statystykami (podalem ten przyklad na zasadzie
podpuchy). Hasla z tymi statystykami sa nietypowe ale ciekawe i nie ma w
nich sztuznego rozdrabniania na wieksza ilosc.

A w ogole to interesuja mnie dwie rzeczy.

1. Hasel nie wywalac (oprocz ewidentnie krotkich)
2. Hasla moga byc w dowolnym miejscu, nawet w wiktionary, ale... MUSZA byc
wszystkie dostepne pod JEDNYM przyciskiem SZUKAJ. Uwazam za niedopuszczalna
sytuacje, gdy ktos nie znalazlwszy hasla w glownej wikipedii otrzyma info:
"W wikipedii nie ma ale sprawdz w wiktionary.", albo jeszcze gorzej:
"Znalazles w wikipedii, ale zobacz moze jeszcze cos na ten emat bedzie w
wiktionary".

Przede wszystkim ergonomia.

Beno z konta GEMMA