[Wikipl-l] linki linkow

GEMMA studio w gemma.edu.pl
Czw, 9 Sty 2003, 16:20:27 UTC

Do Youandme (i nie tylko)

znaczące linkownie tematyczne

[[DTP]] 120 linków
[[Fotografia]] 34
[[Kompozytorzy Polscy]] 33
[[Medycyna]] 76
[[Nagroda Nobla (polonica)]] 25
[[Podstawowe zagadnienia z zakresu ekonomii]] 146
[[Wielcy kompozytorzy]] 136

oraz

[[Nagroda Nobla/???]] kazde po 100 linkow
[[Film polski]] - juz mi sie nie chce liczyc, ale tez niezla lista

Wymieniłem te MSZ uporządkowane

I powiedzcie, ze sa niepotrzebne. IMHO sa. Jesli ktos chce bladzic po
linkach, to lepiej, zeby mial cos takiego podane na tacy. Dodalbym jeszcze
tutaj linki do literatury ale panuje tam straszny burdel. A ja mam dosc na
razie po wczorajszej reorganizacji hasla [[Wielcy kompozytorzy]], które
zajelo mi ladnych pare godzin a bylo sprawa prosta (dopisalem brak. daty ur.
i smierci do wszystkich nazwisk). Zrobienie porzadku z literatura to - sadze
caly weekend.

Korzysci z dostepu do takch linkowni sa nastepujace:

- unikamy dublowania i chaosu (np. oba hasla z wielkimi kompozytorami mialy
80 procent wspolnych linkow, a to co jest z literatura to stajnia Augiasza)

- dajemy moznosc zorientowania sie zarowno pracujacym wikipedystom jak i
gosciom odwiedzajacym wikipedie co do stanu zaawansowania prac i kompletu
hasel na dany temat co NAPRAWDE ulatwia korzystanie w wikipedii, szczegolnie
przy wyszukiwarce w ktora trzeba wjklepywac wszelkie odmiany fleksyjne i
liczby poj. lub mnog. aby miec pewnosc ze cos jest lub na pewno nie ma.

Wyobrazcie sobie mojego kursanta, ktoremu mowie:

1. zajrzyj na wiki i poszukaj, moze znajdziesz intereujace tematy, tylko sie
nie zniechecaj za szybko wyszukiwarka nienajlepszej jakosci i kup sobie
wiekszy monitor dla otwarcia na raz paru okien, bo sie przyda (czas szukania
nieograniczony + zgrzytanie zebow)
2. zajrzyj na wiki i zobacz komplet potrzebnych hasel  (czas kursu podstaw
dtp - 1 godzina w komfortowych warunkach i blogoslawienie wiki)

- Ponadto zbior takich linkowni ma niezle dzialanie marketingowe. "Sposrod
wielu tematow opracowywanych na wikipedii szczegolnie poruszamy takie to a
takie grupy tematyczne, ktore doczekaly sie juz pewnych zrebow kompedium".

Tak wiec nadal uwazam, ze uwidocznienie gdzies na stronie tytulowej hasel z
linkami jest wskazane.

Beno

ps. Wrodzone sklonnosci do braku skromnosci sklaniaja mnie do zadania
pytania: jak wam sie podoba haslo [[oprawa (poligrafia)]] i minikonkurs -
kto doczytal najdalej :-)